torsdag 15 april 2010

det är som en pappersvägg emellan oss.

alltså, det är ju som om det växer människor på träd i halmstad just nu.
hela hösten/vintern/tidiga våren har det inte varit EN MÄNNISKA på stan,
men idag, när jag hade bråttom och behövde komma förbi med min lilla cykel,
då passar de på. myllrar fram ur bussarna, affärerna och torgstånden:
de för tidiga turisterna.
lite snabb-info.
    1. det är inte särskilt varmt här än
    2. man kan VERKLIGEN inte vara på tylö sun än
    3. jag vill inte ha er här!!!

(jag är inte elak egentligen, jag är faktiskt hemskt snäll och jag har faktiskt haft en superduperjättemegamysig och bra dag, med hyfsade jättebra antagningsbesked. mvg på insökning, oh yes! så egentligen gör det ingenting att det är en himla massa "turister" i vår underbara stad, den blir bara ännu underbarare när man får dela picassoparken med fler!)


[den här bilden har jag stulit från en nova-cantica-medlem som kan heta emmie karlsson. om det är hennes bild har hon en hemskt fin blogg här! det har hon ju i och för sig ändå, men annars ber jag om ursäkt till fotografen.]

1 kommentar: