lördag 1 maj 2010

om sista bussen innan nattaxa bara kör förbi en och man är i tylösand har man faktiskt rätt att sova till halv ett


klänningsdagFYRA får det bli idag, bara för att jag lovade min kära isabelldansken att jag skulle lägga ut en ny klänning idag.
den här klänningen köpte jag för ynka 179 pix på mq's rea i trelleborg. den är väldigt lång, och jag är ganska kort så den får faktiskt släpa i marken. men det gör ingenting, för när jag använder den är det alltid sommar och varmt och mysigt och kan man sitta på marken i klänning kan den ju lika gärna släpa lite efter, nästan som en väldigt indie bröllopsklänning.
jag tänker iallafall leva i den här i sommar.

till rubriken:
igår hamnade jag tydligen i tylösand, längst ut i hela halmstad och fint ska det va. hade en liten missuppfattning om att det var söndrum men nehe. hade en hyfsat grym kväll med randoms och älsklingar, ända tills det var dags att åka in till stan.
eftersom att vi var längst ut i hela halmstad så skulle vi ta bussen, och eftersom att vi är fattiga studenter så ville vi ta den innan nattaxan började gälla. sagt och gjort, vi gick ut alldeles för tidigt och stod vid busshållplatsen i 45 minuter. när bussen väl kom  var den "överfull" och körde bara förbi oss. tack HLT, känns väldigt förtroendeingivande. så där stod vi, strandsattta i tylösand (hihi, strandsatta, fattar ni?). för vissa blev det en rask promenad hem, andra fick skjuts. ikväll ska jag träffa min älskling annastohrdenbästa hemma hos någon som jag tydligen borde veta vem det är.
men det löser väl sig, det gör det ju alltid!

2 kommentarer:

  1. http://www.modegallerian.se/klanningar-sisters-point-gora-112459?g=kvinna&c=klanningar&o=1&n=13

    klick klick klick

    SvaraRadera
  2. bra att du håller vad du lovar majse:D

    SvaraRadera