söndag 23 januari 2011

jag är säker på att detta är säkerts finaste.


du är inte så fin men det är nåt med dig som att komma hem, första gången ja du sa hej.

jag har träffat en annan nu, han behandlar mig bra: jag går och nynnar hela tiden. och ja, jag nynnar mycket men jag sjunger knappt längre...

de säger att det är kul att vara ung och fri, fri från vadå, från förpliktelser? jo tjenare, man skulle va horan, madonnan, smart och korkad på samma gång. jag var inte ens kysst, men jag visste vem jag var. vilken jävla lögn att det ska va ens bästa tid!

för trött för att dölja, det måste vara uppenbart. åh kom inte närmre, åh snälla kom närmre!

den där skogen, gör nånting med mig jag blir alldeles för ärlig, säger: kyss mig inte, det kommer bara leda till nåt ont, ändå. det är kallt, du får låna min halsduk, du går så misstänkt nära mig, du har missförstått, jag är inte värd det här, jag har ingenting som du vill ha.

jag ska dansa fastän hjärtat brister, det går sönder i takt med basen i marken, det går sönder i takt med värkande huvud. det dåliga bandet, jag tycker inte om det men de täcker över ljudet av sms som inte kommer. är ni med mig systrar, bröder? dansa fastän hjärtat blöder.

man gör inte så i det här landet: man börjar inte prata med fel person, man tycker inte om det här bandet, man börjar inte sjunga på rätt ton. får man sluta vara hård, får man luta sig mot nån, kan du bygga en låg scen så man får se folk i ögonen? det här är mina armbågar fredrik, jag ska vässa dom ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar