söndag 8 maj 2011

trala, it's may, the lusty month of may. that lovely month when everyone goes blissfully astray. trala, it's here, that shocking time of year when tons of wicked little thoughts merrily appear!



idag, efter middagen, gav jag mig ut på en liten cykeltur på de västra delarna av 
världens finaste halmstad. det märktes i luften att det var maj tyckte jag.
jag myste lite med orädda harar. 
de var stora som små hundar och hade långa ben att hoppa med.

 spatserade runt lite i gräset på kyrkogården, njöt av kvällsol
i minneslunden och framförallt; tittade på vackra gravstenar.

 och när jag nästan var hemma såg jag att grannens japanska
körsbärsträd fortfarande blommade. åh, tänkte jag, vad här är fint.


jag växte upp, blev kär i en småstad
hur jag än vrider och jag vänder mig 
så kommer allt tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar