måndag 20 juni 2011

ett inlägg som skrevs och inte blev publicerat.


så här några dagar efter studenten är allting som vanligt igen. flickorna med de mest fabulösa balutstyrslarna har tvättat ur håret, tagit av sig klackarna och börjat på jobbet igen. pojkarna som såg så beundrande på flickorna på balen, har hamnat bakom konsums kassa denna sommaren med. så mycket för att resa iväg och leva livet tänker de.
den där studenten för med sig så mycket, kärlek och lyckotårar såklart, men också spyor, arga människor och avundsjuka blickar och det är så onödigt tycker jag. en dag som studentdagen är ju en dag man vill komma ihåg med fina minnen och eufori! så när jag tar cykeln ner på stan den folktätaste av dagar och arga blickar från pappor runt omkring så ler jag stort tillbaka och hojtar ett grattis-till-studenten!
för vad gör det om jag får lite arga blickar, det är inte min dag. än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar