måndag 22 oktober 2012

#700

jag vet oftast vem jag är nu för tiden.
jag kan förklara-försvara mina åsikter, säger inget jag inte menar
(babblar väl som alla ibland men oftast kommer ärligheten när man bara pratar på)
vet vem jag vill vara och kämpar för att få högre kongruens.
försöker få bort dysfunktionella grundtankar
skriver sjunger spelar.

läser hellre poesi än pluggar psykologi:
läser ee cummings och vill aldrig använda versaler
(UTOM NÄR JAG VERKLIGEN ÄR ARG)
läser maya angelo och upprörs, skrattar, gråter
läser karin boye och fnissar med henne
läser hjalmar gullberg och drömmer om att
skriva
en alldeles egen egen bara min diktsamling.

funderar på min framtid
(som sig bör när man är 18)
reser och vill aldrig hem
tänker och vill aldrig tänka mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar