måndag 13 januari 2014

It's a Wednesday night, baby, and I'm alive!!!


Igår kom det två nya avsnitt av Girls, tjoho! Jag tyckte första säsongen var jättebra och andra helt okej, så nu hoppas jag på en jättebra renässans i den tredje säsongen. Att första avsnittet hette Females Only bådade ju gott iallafall :-)
Än så länge, två avsnitt in, verkar det ha blivit mycket bättre sen förra säsongen och lika äkta som i den första. Sen är ju serien i sig problematisk då den hyllas som en *feministisk dröm* trots att den enbart inkluderar vita människor, och det tycker jag är viktigt att komma ihåg när en konsumerar kultur; att inte bara privilegerade grupper får lov att synas. Det gäller att uppmuntra kultur som lyfter diskriminerade. Annars är det skönt att få träffa på dessa personerna igen. Jessa har varit min favvis hela vägen sen från början och så verkar det fortfarande bli men jag känner mer och mer att jag kan relatera till Marnie! Hon är spännande och inte så himla normal och perfekt som en trodde först. Hon börjar bli bättre och bättre helt enkelt. Shoshanna är fortfarande helt knäpp och supergullig och Hannah är precis lika fab/fruktansvärd som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar