onsdag 9 april 2014

Jag vill göra skillnad.

Jag funderar mycket nu för tiden. Är mycket för mig själv och konsumerar populärkultur, glömmer bort att laga mat, går till repet när jag ska repa, planerar min framtid och längtar efter något nytt. Funderar över hur en lättast får bort stearinfläckar från en långkjol, över hur jag hela tiden försöker verka för en mer feministisk värld, över vilket vegetariskt alternativ som är det bästa substitutet för min älskade falukorv, över hur mycket vatten jag dricker och över hur i hela friden jag ska få med mig alla mina saker hem. Jag funderar mycket, men jag skriver inte. Jag pratar om viktiga saker med viktiga människor men glömmer att få ner mina tankar i skrivna ord. Jag ska försöka bättra mig på den punkten. Jag glömmer ibland att jag kan påverka personer och deras åsikter med mina ord, glömmer hur mycket beröm jag fått och jag glömmer känslan som infinner sig när någon otippad, som kanske aldrig reflekterat över politik eller hur vi kan förändra vår vardag, hör av sig till mig och berättar att jag faktiskt har förändrat. Det är bara sex veckor till EU-valet och om lite mer än fem månader är det riksdagsval och det är nu det gäller. Nu måste vi göra allt för att få folk att inse hur viktig deras röst är. Vi måste uppmana till förändring, och själva tro på förändring. Därför vill jag fortsätta skriva här. Jag vill göra skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar