fredag 6 juni 2014

om att säga hejdå

minns när jag skrev detta på balnatten förra året: "jag sitter på taket och tänker att hur ska jag någonsin kunna lämna sture? sen tänker jag att snart är det väl inte långt kvar tills jag sitter på nästa skolas tak och tänker likadant". och jag har suttit på ingesunds tak, bänkar, golv, uteplatser och bord men jag har inte tänkt likadant. jag har kommit så mycket längre här, kanske blev jag inte den bästa kontrabasisten som jag trodde att jag ville bli, men jag blev mitt bästa jag. jag har lärt mig så mycket om mig själv och andra, om musiken och om livet att jag (även om jag ibland funderat på om jag valde rätt) bara är glad. men nu känner jag mig färdig här. nu vill jag komma hem (HEM) och få nya minnen om än bara för en helg och sen vill jag iväg på äventyret som är början på det jag ska skapa nu. det kommer inte vara jag och lilla bejbi nu, jag kommer klara mig utan hen. utan tryggheten musiken alltid gett mig, utan en skola att gå till, utan nio fantastiska grannar och utan alla olika härliga människor, men det gör mig ingenting för jag har tilltro till mig själv och till världen. jag vet att vad jag än hittar på så kommer det att bli det bästa. så hejdå ingesund. du var inte som jag trodde att du skulle vara och jag är så glad för det. ha ett bra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar